Namenstag

Hur är det egentligen med namnsdagar? Är det någon som firar dessa? Jag vet att jag aldrig gjort det i alla fall, men jag är väl knappast normal på det sättet. Skulle kunna ses som fusk att ha namnsdag dagen innan sin födelsedag. Lite som att fylla år den 23 december. Men så enkelt är det inte. Mina föräldrar har helt enkelt förbisett denna högtid för min del, och jag har glatt fått vänta tills dagen efter innan presenterna haglat in. Och sen har de iofs haglat in i ganska snabb takt, så det ska jag inte gnälla på alls.

Det luktar choklad i mitt rum. Självförvållat. Ja, skäms på mig. Jag har antagligen fått mig 100kcal mer än vad RDI säger, redan. Men jag har ju faktiskt namnsdag. Nåt måste man få unna sig. Nu ska jag unna mig John Mayer, och görandet av absolut ingenting. En skön namnsdag, inte sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0