Jag...

Vill se något som ingen annan nånsin sett.
Veta om att livet tids nog blir ganska lätt.
Åka långt bort, men alltid komma hem igen.
Vill vara fem igen.

Vill upptäcka världen på mitt eget sätt.
Se förändringar innan de på riktigt skett.
Ge mig ut på långa resor utan viktigt mål.
Vill hoppa över stora hål.

Vill knata längs en gata i en okänd stad.
Skriva klart varje kapitel sen vända blad.
Och börja om på nytt med något helt annat.
Vill aldrig ha stannat.

Vill så mycket mer än jag förmår att skriva här.
Nå platser i mitt sinne bortom denna atmosfär.
Vara den som fanns där, den som aldrig smet.
Men det är en omöjlighet.

Kommentarer
Postat av: Boris

Åh.

"Åka långt bort, men alltid komma hem igen.

Vill vara fem igen."

Jaaaa!

2011-03-24 @ 15:48:28
URL: http://viktigprick.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0