Berlin? Berlin!

Vi hade kunnat se Hitlers bunker, men vi tog en öl istället.

Efter första kvällens bestyr så hade jag lika gärna kunnat sammanfatta hela resan sådär. Om man inte räknar med den väldigt obekväma minibussen som tog oss ner till Berlin. Vi turistade visserligen en hel del, men då jag fick se mig själv som den ende verkligt historieintresserade så låg inte fokus på världskrig, kalla krig, andra krig och gamla saker som egentligen är jättetråkiga att se. Men då jag utan tvekan ska kika in i Berlin fler gånger, så antar jag att det finns tid för det då.

Det är lite spännande att åka iväg på resa med en person man känner och sex stycken man inte känner/ aldrig har träffat tidigare. Hur ska man fungera i gruppen, kommer vi bli osams, och drar alla åt olika håll. Med facit i hand blev det en succé, ingen bråkade och vi hade en fantastisk tur med väder, timing och trafik. Allt man behöver ha tur med i Tyskland med andra ord. Resten ordnade sig själv. Speciellt ölen och maten, som avnjöts i överflöd. Som det ska vara på semester.

Men då det är poänglöst att försöka sammanfatta en resa ni ändå inte var med på så. Huvudsak är; jag är fantastiskt nöjd! Och det var nog alla efter denna resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0