John Mayer

Ibland fastnar man för saker. Som en låt, ett stycke text, ett leende eller helt enkelt ett mellansnack mitt i en Jimi Hendrix cover utav en av de bästa nu aktiva gitarristerna out there. Nämligen John Mayer. Han pratar om... *tadaaaaaaaaaaaa*... kärlek. Och han är inte den första som gör det, inte den sista, och absolut inte den visaste som uttalat sig. Men ända sedan jag hörde mellansnacket första gången för lite mer än två år sedan har det etsat sig fast i min hjärna. Vissa delar av talet mer än andra.

I know it sounds really corny but it’s the last thing I got to check out before I check out.

John Mayer - Bold as Love (Where the light is)

Förutom att skivan antagligen är en av de bättre i mannaminne så tycker jag att hans sätt att vara corny är så fruktansvärt underbart.

Förövrigt förundras jag av mig själv. Förunderligt att jag är som jag är, reagerar som jag gör, och att jag antagligen aldrig slutar hitta en väg att förstöra saker. Förstöra och ta sönder var mina ledord som liten unge, i alla fall enligt brorsan. Om det berodde på någon elak form av ondska eller bara min egen klumpighet låter jag vara osagt. Samma sak angående den nuvarande situationen. Det är verkligen emot min vilja ifall detta skulle paja.

Verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0