Schnee

Jag tror att min kropp tröttnat på att sova. Eller så vill den bara inte. Trots förtvivlade försök att ta mig en ordentlig sovmorgon vaknar jag fortfarande innan väckarklockan egentligen ska ringa. Som om kroppen tror sig veta att det finns något bättre att göra. Något mer meningsfullt. Har inte drömt något de senaste nätterna heller, i alla fall inget jag kommer ihåg. Inget av värde kanske?

Mina föraningar om ett slaskigt snötäcke på marken förverkligades snabbare än jag trott. Något jag med mina väldigt ickevinteranpassade skor fick erfara under min promenad igår. Skorna är visserligen inte vinteranpassade men fortfarande ganska så vattentäta. I alla fall något.

Har numera infört en regel för hushållet. Det ska alltid stå en burk pepparkakor på vardagsrumsbordet. Fram till jul ska ingen som vill ha pepparkakor behöva vara utan. Sådetså. Och glögg ska det finnas i huset också. Så att man kan dricka en varm glögg när man kämpat sig hem genom slasket. Det låter som en perfekt idé, och har därför förverkligats. Alkoholiserad? Nejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0