Tournez la page

Jag fascineras över mycket här i livet. Senast i raden att falla offer för min hämningslösa fascination är Alexandre Dumas. Eller snarare hans bok om 1500 sidor som han skrivit. Ja, den där greven från Monte-Cristo. Precis han. Boken är 1500 sidor lång. 1500 sidor!? Är det bara i mitt huvud som det är en smärre omöjlighet att få en så lång story att bli logisk.

Jag äger bara den första av två böcker, om 800 sidor. Ska läsa de första trettio (!?) kapitlen till nästa vecka. Tur att boken är riktigt bra, eller åtminstone börjar riktigt bra. Så snabbt som sidorna flyger förbi just nu har de inte gjort i någon bok alls hittills. Kan bero på att den är hiskeligt lättläst, eller att jag kan storyn ändå. Eller att jag faktiskt börjar lära mig det där språket. Åh, hemska tanke!

Och credits till mr. Dumb-Ass för att ha lyckats skriva en 1500 sidor lång bok. En bedrift jag aldrig kommer kunna stoltsera med. Det lovar jag er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0