The Final Cut

Ibland skulle jag kunna ge nästan vad som helst för en inblick i det där huvudet. Inte för att jag har hopp om att förstå just någonting alls, utan mer för att bara få en bild av vad som pågår. Inte förståelse. Bara en inblick, kanske bara en kort sekund också. För det är nog lite så jag fungerar. När något inte riktigt är greppbart jobbar min hjärna på högvarv för att hitta mönster. Logik. Något, vad som helst, bara för att få något att relatera till. Kanske något att greppa lite smått. Den gör det utan att jag säger åt den att göra så. Skapar sina egna rutiner, och mönster för hur saker ska hända. Så att jag inte ska stå där helt mållös när något oväntat inträffar. Lite som en airbag, fast för känsloreaktioner kanske? Ja, något sånt.

Undra om man bara skulle skita i att försöka förstå? Även om min hjärna säger att det är fel, fel och återigen fel?

There's a kid who had a big hallucination
Making love to girls in magazines.
He wonders if you're sleeping with your new found faith.
Could anybody love him
Or is it just a crazy dream?

And if I show you my dark side
Will you still hold me tonight?
And if I open my heart to you
And show you my weak side
What would you do?
Would you sell your story to Rolling Stone?
Would you take the children away
And leave me alone?
And smile in reassurance
As you whisper down the phone?
Would you send me packing?
Or would you take me home?

Thought I oughta bare my naked feelings,
Thought I oughta tear the curtain down.
I held the blade in trembling hands
Prepared to make it but just then the phone rang
I never had the nerve to make the final cut.


Kommentarer
Postat av: Jenni

Fint vore det med en airbag för oväntade känslokrascher. Eller en man kunde dra i när man visste att det kommer att göra ont...

2010-05-17 @ 12:59:59
URL: http://idontdolove.blogspot.com/
Postat av: Fishär

Ja, det vore obeskrivligt skönt. Men nåt sånt finns ju såklart inte.

2010-05-17 @ 13:11:53
URL: http://fishaer.blogg.se/
Postat av: Jenni

Vi kanske kan dona och fila ihop en sådan. Fatta att vi skulle bli miljadärer ;)

2010-05-17 @ 18:44:31
URL: http://idontdolove.blogspot.com/
Postat av: NuYu

Jag försöker förstå vad du menar, men inser då att jag gör nästan precis samma sak.



Tänk om man kunde kontrollera sin hjärna. Tänk om man kunde kontrollera sig själv. Då hade jag nog inte suttit här idag.

2010-05-19 @ 19:32:32
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0