Sonn...tag

Det känns som söndag idag. Det har jag tänkt hela dagen. Ända från när jag vaknade första gången ungefär klockan sex och försiktigt tittade på solen som sken utanför. Det regnade när jag somnade, fyra timmar tidigare. Märkligt hur saker kan förändras snabbt. När jag stod och bakade mitt vanliga lördagsbak så tänkte jag också att det var söndag. Det var liksom den känslan över hela dagen. Och nu när jag har myst ner mig i sängen med bra musik och magen full av tacos, ackompanjerad av ett par öl och chips så känns det fortfarande som söndag. Fast det är bara lördag. Och det känns fruktansvärt skönt.

Valborg var lång. Det kan vara värt att nämnas. Från sconesbakandet vid sju till sängen vid två var det nitton timmar. Varav säkert sexton var i berusat tillstånd. Jag somnade ganska snabbt igår. Och så många människor som jag såg den dagen var det länge sedan jag såg någonstans. Mys i ekoparken med gitarrspel, grillfest uppe på ett ganska osäkert höghustak i Flogsta och naturligtvis början med champagnefrukost och egenbyggda båtar som gick under framför våra ögon. Titanic all over again. Säger det som en karaktär ur Simpsons antagligen hade formulerat sig ifall han upplevt den valborg jag har. Nämligen "Best. Valborg. Ever."

Nu er en fortsatt trevlig söndag... uhm.. lördagkväll. Jag och Pink Floyd ska i alla fall ha det!

Kommentarer
Postat av: NuYu

Nog känns det som söndag alltid. ;)



För mig var Valborg ingen direkt höjdare - även om man fick sig en öl framför grillen (på marken för min del)- men däremot var lördagen en höjdare. Fast vi kanske kunde gjort annat än spela 'Splosion Man in på småtimmarna...

2010-05-02 @ 15:50:00
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0