Diesen Brief darf ich nicht lesen

Solen värmde på riktigt idag. Där jag gick, iförd solglasögon modell tuffare, kände mig som en stekare av den större graden och promenerade i staden idag så såg jag snön smälta lite överallt. Vägarna var nästan helt befriade från snöns isiga hala yta, och de stora fälten med nästan en meter snö började också sjunka ihop lite lätt. Det är nog sannerligen så att solens strålar ger energi. Och det i mängder. För idag var ingenting lika jobbigt som det varit de senaste veckorna. Medgång är sannerligen underskattat ibland.

Har lyssnat en del på svensk musik igen och fastnat lite för Winnerbäck. Den gamle räven, eller något i den stilen. Även märkt av att han i låten "Hugger i sten" förutsåg vampyrtrenden med ganska många år. Här sjungs det om att vilja ha någon där på riktigt inatt, och suga liv ur en halspulsåder. Jag blev med ens lite räddare för Winnerbäck än jag var innan. Han är alltså vampyr. Det förklarar hans klarsynthet. Tror jag också ska bli vampyr någon gång, så att det här textskrivandet kan komma igång. Är lika tom på idéer som gamla Folkets park i Köping är tomt på människor. Det är på tiden att något uppenbarar sig i min hjärna.

Brevet..
Obeskrivligt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0