Feelgood

Tror att jag är inne i en känslig period just nu. På något sätt gör saker mer intryck på mig än tidigare. Skapar fler tankar, rinner inte längre av mig som vatten på en gås. Det gäller allt från musik som starkt påverkar mitt sinnelag från bra till sämre eller tvärtom, via kommentarer, till filmer. Kanske speciellt filmer och filmen Shutter Island jag såg ikväll. Tror aldrig en film har svept bort mina fötter sådär. Jag satt med hakan tappad efter mindre än en halvtimme. Den var så fruktansvärt snyggt gjord. Så fruktansvärt bra. Så hemsk samtidigt. Om det beror på min sinnesstämning eller filmen i sig låter jag dock vara osagt.

Varför en känslig period? Ingen aning. Tror det kan ha med självinsikt att göra. Är inte riktigt säker varför, men jag vet att det gör mig rätt så... ömtålig på något sätt. Mår, utan tvekan, riktigt bra just nu. Det mesta går nästan min väg och jag kunde väl egentligen inte vara nöjdare över det faktumet. Jag mår bra. Låter kanske inte som något speciellt, men det har inte hänt sådär fruktansvärt ofta. Har en förmåga att sätta mig i situationer som inte går att lösa på något vettigt sätt alls, och slutar i lidande hur man än bär sig åt. Nu mår jag i alla fall bra. Väntar bara på att något ska putta ner mig från det här. För så har det alltid varit utan undantag.

Får väl se vad det blir. Jag väntar med spänning. Haha.

Kommentarer
Postat av: Jenni



Ja visst var Shutter Island bra! Hur tolkade du slutet? Jag menar ju på att han aldrig gjorde det där.. :P

Bra film..utan tvekan otippat. Och jag gillar otippat. Dessutom härligt att du mår bra:) man ska må bra, annars kan det som kvitta ;)

Kraaaam

2010-03-21 @ 11:00:11
URL: http://idontdolove.blogspot.com/
Postat av: Fishär

Ja, Shutter Island var magnifik på fler än ett sätt! Jag tolkade det som att han hade rätt och de hade fel, men jag vet ingenting alls. Ska inte uttala mig. Hoppas att du också mår bra, för det ska man, precis som du säger.

KRAM!

2010-03-22 @ 02:30:04
URL: http://fishaer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0