Bandyfinal och snöflingor

Varför kommer man ihåg vissa drömmar bättre än andra? Natten till idag drömde jag nämligen något, men jag har absolut inget minne av någon dröm alls. Dessutom var jag jättetrött när jag vaknade. Antagligen för att de sex timmarna sömn det i slutändan handlade om inte var tillräckliga och för att det skulle snöa hela dagen, något som inte riktigt fick mig att se fram emot den. Men att så ett frö i tanken att man när man drömmer återhämtar sig på fler sätt tycker jag är i alla fall är relevant.

Morgonen innan vaknade jag nämligen efter en ganska kort sömns natt då också. Som jag redan nämnt vaknade jag tidigt och var pigg. Dessutom mindes jag tre stycken olika drömmar från samma natt. Det har nog aldrig hänt mig tidigare. Jag mindes dessutom alla tre helt klart, och kan fortfarande idag återberätta dem, men jag har ingen som helst aning om i vilken ordning jag drömde dem. Jag rånade till exempel tåg i en av drömmarna. Riktigt varför vet jag inte, men nog rånade jag tåg alltid. Och vaknade glad, utvilad och pigg!

Idag var, som redan nämnt, vädret inte lika samarbetsvilligt. Det snöade från sekunden jag gick ut för dörren imorse till sekunden jag kom hem ikväll, åtta timmar senare. Jag hann med att se en bandyfinal och bruncha ett par timmar längre än normalt under den tiden. Eller ja. Se bandyfinalen är lite vagt formulerat. Jag var på plats på Studenternas IP. Jag såg spektaklet kring matchen. Och jag såg snön. Den rosa (eller magentafärgade, för er färgfetischister) bollen såg man när den var alldeles för nära, och ptja, fel lag vann. Hurra!

Har nog aldrig frusit så som när jag tog mig hem därifrån hit. Har heller aldrig känt samma aggression mot snön. Nu får det fan vara nog. Jag vill ha vår. Med allt som kommer därtill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0