Mirakel

Baby you know, that maybe it's time for miracles.

Mirakel. Fascinerande ord det där. Mirakel. Liksom klingar bra när man säger det. Testa säg det själva; visst låter det bra? Ifall det nu har med associationen till ordets betydelse att göra, eller om det är ordet i sig som är välljudande låter jag vara osagt. Bra låter det i alla fall. Mirakel är trevliga. Speciellt när man är del av dem själv.

Att uppleva ett mirakel.

Jag vet inte ifall det är jag som sett "A Walk to Remember" ett par gånger för mycket eller om det räcker med att se den en enstaka gång för att stenhårt förknippa mirakel med den filmen. Att skapa en lista på saker man vill klara av innan man dör är något jag funderat på att göra många gånger. Men när jag sitter där med ett anteckningsblock, en tom ruta i anteckningar eller vad man nu kan tänkas skriva den där listan på, så tar det liksom stopp. Visst skulle jag kunna skriva en massa saker på listan, men de känns inte sådär rakt från hjärtat som de borde vara. Det handlar ju ändå om saker man bara måste hinna med. Får nog fundera lite till på det där.

Har ni några saker ni bara måste hinna med innan ni slänger in handduken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0