Lördagsblogg

Lördag runt lunchtid och jag ligger inte och sover. Något är fel. Något måste vara fel. Vid denna tidpunkt ska jag egentligen i drömmarna brottas med stora gigantiska räkor (öh, att se District 9 ett par gånger gör konstiga saker med min hjärna) eller drömma om betydligt trevligare saker. Men idag vaknade jag pigg för ett par timmar sedan. Och för första gången på jag vet inte hur många år åt jag frivilligt en ordentlig frukost på en helgdag. Dessutom innan klockan tolv. Något är garanterat fel på mig!

Dessutom har jag, genom en diagnos ställd av min sjuksköterskemamma, kommit fram till att jag är läskigt lik min morfar på väldigt många sätt. Förutom det uppenbara när det kommer till utseende och intellekt (ptja, han var inte så dum han heller nej) så är jag tydligen precis likadan när det gäller att baka på helgdagar. För till eftermiddagsfikat när det är helg så hör det ju till att man har färskbakad kaka, eller något i den stilen. Inte sant? Ja, det hade vi nog varit alldeles överens om! Tillochmed beteendet att gå och fråga vad man ska baka på lördag har jag tydligen ärvt, utan att veta om det. Läskigt det där.

Idag blir det äppel/kanelpaj! Den ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0