Ingen rök utan eld, ingen rök utan eld

"Skulle vi gå halv tio?"

Med en sömndrucken min inser jag att min väckarklocka ringer. Stänger av den och slås av den tystnad som inte infinner sig. Två snöröjare är i fullgång att... röja snö utanför mitt fönster. Och dessutom hör jag Thunderstruck från köket. Ibland tvekar man på om det verkligen är rätt val att gå till gymmet innan skolan börjar. Ibland.

När man dessutom släpar sig upp en timme för tidigt så känns det inte mindre jobbigt. Speciellt inte när man inser det med en chockad min när man redan packat sina prylar och frågar polaren ifall vi inte ska börja röra på oss. "Vi skulle inte gå förrän om en timme ju!" Hoppsan!

Nåja, nu är jag vaken i alla fall. Och ikväll ska jag se Kent. JAG ska se Kent. Jag som inte står ut med Jocke Bergs röst och än mindre gillar deras enformiga och monotona sound. Har inte lyssnat en Kentlåt frivilligt i år. Och nu ska jag alltså spendera mina pengar dels på att åka till Gävle ( borde väl vara nackskott bara på det ) och sen dessutom se ett av de svenska band jag har mest fördomar om. Hurra för mig själv!

Nåja, om en månad är det Mumford & Sons på Debaser i alla fall. Där snackar vi riktig musik.

(Förmodligen kommer jag vara smärre lyrisk imorgon när jag skriver bloggen, så jag tar lite halvt avstånd från vad jag skrivit redan nu, sådär bara för att vara säker!)

Kommentarer
Postat av: Jenni

hahaha ENJOY :D Sjung lite för mig med när hon drar "utan dina andetag" live på scenen :) Ha en fin kväll!!!

2010-03-03 @ 18:51:06
URL: http://idontdolove.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0