Fièvre

*vaknar halv fyra på morgonen av att klädhängaren långsamt börjar närma sig*

Tanke till mig själv: Sluta larva dig, och ta ett par alvedon och somna om igen. Sagt och gjort. Inga klädhängare som anföll mig, men feberyra kan ibland vara smått frustrerande. Speciellt ifall det är kombinerat med så hög feber att man inte riktigt längre vet vad som är verklighet och vad som är hallucinationer. Minns en gång som liten när jag tydligen varit sjuk. Hade suttit upp i sängen och skrikit rakt ut. Väckt hela familjen. Jag såg stora kugghjul överallt. Vart jag än tittade så var det jättestora kugghjul som försökte mosa mig. Tänk er att klämma armen mellan kuggar sådär. Jag ryser fortfarande av tanken.

Trots idogt alvedonknarkande de senaste dagarna har jag haft en konstant huvudvärk. Bihålorna kanske. Eller så är det bara mitt huvud som tycker om att ha lite för högt tryck. Förkylningar är verkligen inte trevliga. Inte någonstans. När man dessutom ska läsa den tredje boken i rad om det absurda på franska, ackompanjerad av huvudvärken, så är ju inte lusten sådär jättestor. Tror jag fortsätter lyssna på Winnerbäcks trevande men samtidigt otroligt träffande vardagsskildringar.

"... halvhjärtad husmanskost, och löven ligger klistrade mot marken."

Kommentarer
Postat av: Jenni

Lite dåligt bloggat här... Hur går det med förkylningen? :)Önskar dig en trevlig fredag kväll!

2010-03-12 @ 18:05:40
URL: http://idontdolove.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0