Bakfisk

Ännu ett steg i riktning vuxenlivet avklarat. Eller nej, nu överdriver jag såklart. Partykväll stod på schemat, och så blev det också, men innan dess hade jag en rendez-vous med köket. Målet var att baka bullar, och jag lyckades utan att döda någon jäst (eller gäst för den delen) utan att mjöla sönder degen, utan att.. ja.. listan kan göras lång. Bullarna blev i alla fall riktigt goda. Tro det eller ej. Kan nog vara så att jag sitter på någon talang jag inte visste att jag besatt. Otroligt manligt i vanlig ordning!

Köket såg ut som efter ett tredje världskrig efteråt, mitt i smeten (haha.. nu var jag rolig igen) så insåg jag att vi saknade såväl en kavel som bullformar. Intressant. Blåbär som inte har en förmåga att rinna alls. Nej, nej. Nåja, antar att man får räkna med lite nybörjarmisstag i egenskap av nybörjare. Riktigt kul var det dock, så jag ska nog baka mer. Frågan är bara vad.

"Fischer bakar fiskbullar, hoppas han inte torskar bara."

Vissa ordvitsar är roligare än andra. Hah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0