Skallabank

Gårdagens iakttagelse: Huvudvärk

Jag hade tänkt skriva om något igår kväll faktiskt, så förlåt ifall ni tittade in men inte hittade något. Orsaken ser ni skriven ovan. Huvudvärk. Inte någon lätt sådan heller, utan den kom med illamående, ljuskänslighet och ljudkänslighet. Låg med andra ord, efter att ha intagit två aspirin dessutom. Jag börjar misstänka migrän, något som jag inte tror att någon i familjen haft tidigare. Men jag verkar, med ett sånt där egendiagnosticerat faktum som grund, vara drabbad. Det efter att jag fått tipset från en väldigt rar vän. Fick mig att öppna ögonen lite.

Att diagnosticera sig själv efter saker som står på Internet är annars något väldigt roligt! Ja, när man börjar leta symptomen man lider av och sedan hamnar helt fel. Till exempel var nog inte elakartad hjärntumör direkt långt borta med mina gårdagssymptom. Jag har med andra ord ett par veckor kvar att leva. Lika fascinerande är det när ens ryggont i slutändan är MS eller en domnande arm är början på världens hjärtinfarkt. Internet är spännande saker.

Huvudvärk är annars något jag är ganska skonad från tror jag. Finns ju de som lider av den kroniskt, något jag inte alls gör. Maximalt ett par gånger i månaden, och då tycker jag redan synd om mig själv. Tänk att aldrig bli av med den där fruktansvärta smärtan. Nej, jag skulle inte stå ut. Får väl hoppas att de hittar något sätt att fokusera på något annat när den är där hela tiden. Eller man kanske vänjer sig? Ingen aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0