Kardemumma

Efter en helg där jag bevisligen misslyckades med att dricka mig full på öl och vin, men fortfarande lyckades med konststycket att somna på en soffa, vakna på ett golv och dessutom samma morgon liggandes i en säng bli väckt av en plåtslagare som drar i en skruv så att det dånar i hela huset så kom måndagen springandes med stormsteg. Inga större förändringar på mitt schema visserligen, men resten av världen började liksom jobba igen. Sådär som man ska när man är vuxen.

Själv tog jag tag i mig själv och släpade mig till närmaste ICA-affär. Det skulle bakas bullar. Fiskbullar, om ni så vill, men jag kommer nog fortsätta kalla dem kanelbullar. Goda blev de också, men eftersom det är jobbigt att förmedla smak via Internätet så får ni helt enkelt lita på mitt ord. Och jag, jag ljuger ju aldrig. Sedan tog jag pappas underbara räsercykel och trampade som om jag var med i Tour de France, hela vägen ut till Lyftinge. Och sen hem igen. Där borta tittade jag på när man riskerade sitt liv för lite el med ett oväder på inkommande och när schäfern Nikita (som förövrigt är mycket söt på alla sätt och vis) blev frustrerad för att hon inte kunde fånga rinnande vatten.

Nog är det sommar allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0