You're only fooling everyone else

Jag har tittat bio idag. Inte vilken film som helst utan mer "the Bio" man ska skulle sett / ska se i slutet av förra / början på detta år. Avatar. Naturligtvis, eftersom den återges i det formatet här i storstaden, så också i 3D. En teknik som bara förbättras för varje dag som går får jag känslan av. Det var inte länge sedan man satt där med sina rödgröna glasögon och förundrades över att det kunde finnas dimensioner på en platt bild. Idag är tekniken en smula mer avancerad och fungerar också en smula bättre. Om än långt ifrån fläckfritt.

Filmen var för övrigt den största klichén jag haft äran att springa på hittills. Men jag är svag för såna där klichéer. Det är något visst med dem som gör mig alldeles knäsvag. Om jag ska ta mitt förnuft till fånga så kan jag medge att det inte var en av de bästa filmerna jag sett. Men likväl är den en av de bästa bioupplevelserna jag varit med om. Och den tredje dimensionen gjorde nog sitt ibland också. Gav filmen ett djup den inte hade annars (fniss).

Det var dock värt pengarna, utan tvekan. Tack för en trevlig kväll ni som var med!

And at the end of the day I'm just a bad case of the "losing-what-you-never-even-really-had"-fear. No more. No less.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0