Parlez-vous français?

Non, pas du tout.

Hade en skräckfilmsupplevelse idag på diagnostiska provet. Ni vet de där scenerna från filmer när snorungar som inte gjort sin läxa sitter med provet framför sig, tittar ledset och man ser hur massor med siffror snurrar runt deras huvuden? (Av någon konstig anledning gäller detta 9 av 10 gånger matematik.) Idag var det dock franska ord som snurrade i en helt annan del av världen. Nämligen runt mitt huvud.

J'ai tout oublié.

Den här terminen blir jobbig, men jag ska göra mitt bästa. Känns lite som att jag försöker att överkompensera för detta missöde med att plugga hela dagen, dessutom har jag tagit mig tiden att se en fransk film också. Jag undrar bara hur länge denna iver att lära mig språket kommer hålla i sig. Vi kan hur som helst kalla det en slags wake-up call. För vaknade ur dvalan gjorde jag. Är nog så nära klarvaken man kommer just nu. Och imorgon har vi grammatisk terminologi. Som om vi inte har gått igenom det tusen gånger förra terminen redan? Intressant.

How does each step forward equal two steps back?
I pray for guidance for my soul to get back on track
I only wanted something for once to go as I planned
But I know only fools wish for dreams in the end

Like searching for gold
in fields of endless sand

Kommentarer
Postat av: Akx

C'est à peu près la même affaire pour nous, mais même si on est là et on sait déjà plus ou mois tout dont la prof parle il y en a pas mal du monde qui ont l'air comme des vrais points d'interrogation. Si la classe est trop ennuyeux tu peux toujous te permettre de la sécher la prochaine fois ;o

2010-01-20 @ 20:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0