Guck mal Mutti, es schneit!

Borde egentligen springa iväg på ett seminarium nu. Men orken infinner sig inte riktigt och istället tillbringar jag återstoden av dagen med att göra absolut ingenting. Fast med stil förstås. Ska väl se någon film och vara nöjd över att jag läst klart boken jag skulle läst tills imorgon, och således är klar med studierna för veckan. Skulle kunna börja på de uppgifter jag fått till på måndag, men det känns verkligen som att den orken knappast lär infinna sig heller.

Boken ja. Jag kan nu helt allvarligt säga att jag läst en bok på franska... och förstått den! Fast den var dålig, förutsägbar och totalt genomklyschig. Vad den däremot har gjort är att ha ökat min franskaförståelse typ hur mycket som helst, så om det fortsätter i denna takt så kommer jag nog bemästra det där grodätarspråket snabbare än ni hinner skrika caoutchouc 1000 gånger med skånsk dialekt. Det betyder tydligen suddgummi på franska. Det ni!

Det där med att prata franska är dock ett gissel. Det må jag säga. Hade första uttalsövningen idag, och satt som ett fån där och försökte få allt så rätt det kunde bli. Gjorde säkert 3 000 tabbar ändå, liksom bara för att. Nåja, vi är där för att lära oss, så det blir intressant. J'éspere.

En dag kvar i skolan, och på lördag flyttas det. Jag som är trött nu redan. Håhåjaja!

Igår var det korridorsmiddag, och det var faktiskt jättemysigt. Jag hade jättetrevligt, och var nästan lite ledsen över att jag inte kunde följa med ut på klubben sen. Synd bara att det skulle bli så bra stämning precis innan jag ska flytta. Känns typiskt på något sätt. Nåja, hoppas jag är välkommen på fest här i framtiden också!

Och justja, det snöar. Som om det vore nån slags överraskning. Tycker inte det har gjort annat.. typ de senaste tre månaderna. Och vintern ska tydligen hålla i sig februari ut. Det måste vara ett skämt. Jag orkar inte cykla genom snömodden mycket längre. Stör mig rejält på det. Rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0