"USA joins the first World War"

Falukorv i ugn, i ugnen. Kvällsmat. Ska bli oerhört gott faktiskt. Ja, jag är hungrig.

Jag lyckades med konststycket att lägga mig så sent att jag inte riktigt hann sova ut fast jag började först klockan 10. Det är bra gjort tycker jag, eller riktigt dåligt, lite beroende på hur man ser det. Så skolan idag var väl ungefär lika plågsam som alltid, även om ett par SMS gjorde den lite ljusare.



Vår kyl har fått en trevlig prydnad nu. Ett förstavärldskrigstyskland som inser att USA har gått in i kriget emot dem, och läser det i tidningen. Reaktionen är ganska klockren. Och ptja, tro det eller ej, men att ha den på kylskåpet var inte ens min idé. Inte bara jag som är tysktokig i lägenheten tydligen. Även om detta kanske mer är nåt som talar emot Tyskland, och jag egentligen inte borde tycka om. Men det är ju sanningen. Jag antar, helt obefogat, att man kunde hitta minst en handfull tyskar som reagerade precis sådär när nyheten att USA gick in i kriget mot dem. Lite FFFFFFUUUUUU-varning, lite nördigt, lite jag.

Ikväll blir det hockey tills ögonen faller ihop på mig. Först en Finlandmatch, sen en dammatch, och sen spelar Sverige mot ovan nämna land. Men som jag sagt tidigare. Jag håller inte på Tyskland i hockey, och kommer aldrig att göra, förutom ikväll då. Och när de möter Sverige i allmänhet. Räknar med en lätt vinst för Tre Kronor. De är ju helt klart det bättre laget, i alla aspekt. Perfektiva som imperfektiva. Fniss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0