Torsdag

Skitskytte på tv. Bokstavligt talat. Ingen skjuter bra. Nån norska som ser ut som en eller två steroidkurer för mycket som leder och en helt okänd polska på andra plats hittills. Vet inte inte riktigt vad jag ska tycka om att varken svenskorna eller tyskorna varken åker eller skjuter bra. Blir tråkigare att titta på då på något sätt.

En ledig torsdag som har tillbringats framför boken L'Étranger som efter många om och men nu är färdigläst. Skitbok. En man utan känslor dödar en snubbe på grund av att han blir bländad varpå han döms till döden och på dödsbädden inser den stora meningslösheten med allt. Hoppas att folk kommer på hans avrättning och skriker glåpord mot honom. Då är han nöjd. Vilken intressant bok. Eller något.

Skulle gå på seminarium också men när jag hade duschat och skulle sätta mig på cykeln försvann orken. Läste bok istället. Och nu är det ju OS på TV igen. Tur att man är sysselsatt i alla fall. Vad som är lite jobbigare är att Finland spelar sin nästa match emot Tyskland klockan sex på lördagmorgon. Imorgon kväll är det ju inflyttningsfest. Vet inte riktigt hur det ska gå ihop. Jag vill ju se hockeyn. Kanske släpar upp mig själv, antagligen bakfull som ett as, på morgonen och tittar hockeyn.

Hur det går? Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0