Lass att flytta

Sitter i den nya lägenheten och "känner in rummet" lite som herr Kirchsteiger antagligen hade uttryckt det. Det känns riktigt bra måste jag säga, och båda polarna verkar inte ha något emot att jag är här och inkräktar på deras Lebensraum än så länge. Kan nog bli riktigt bra detta.

Efter gårdagen som lätt kvalificerar in i top 30 av de jobbigaste dagarna i mitt liv hittills så fick vi allt gjort som vi hade planerat, även om det faktiskt tog oss precis hela dagen. Eloge till Oscar som slet i över 10 timmar för att få klart allt. Nu börjar det dessutom se riktigt respektabelt ut i lägenheten. Inget är såklart färdigt på långa vägar och vi äger än så länge inget matbord och någon matplats alls, men på lördag så! Då ska dessutom min säng fraktas hit från Köping. Ska bli skönt att sova i sin egna säng igen, även om den jag haft senaste halvåret är snarlik den.

Dessutom känns det så fruktansvärt skönt att någon annan tar över rummet på en gång, och det bara blev dubbel hyra en månad. Nu, när vi är klara kan det börja lagas mat på allvar, och i mån av tid säkert göras lite godsaker också, för det är riktigt roligt att baka. Får väl se ifall de skulle stå ut med något sånt. I alla fall så ska väl gymmet börja frekventeras igen också, efter ett jullov modell längre. Ska faktiskt bli riktigt skönt. Men vi får se, för det mesta av fokuset lär efter detta ändå gå till studierna, som jag känner faktiskt tar bra mycket mer tid än vad de gjorde förra terminen. Det krävs mer av mig, men det är på ett sätt riktigt skönt också. Belöningen lär bli bra mycket större när man väl klarar av något då.

Så; ikväll firar vi Nicole, imorgon har jag korridorsmiddag med korridoren. Lite som ett hejdå. Och på lördag är det flytt. Busy week, busy week!

Och från gnäll av gängse så kallade vänner tänker jag inte slänga in någon sångtext här. Utan istället göra en smiley. Dö inte av chock nu! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh my god, oh my god, oh my god! en smiley!!!! vad fan tror du att du håller på med? ;)

2010-02-03 @ 17:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0