Guld

För er som missat det är det ju Vinter-OS under full gång i Vancouver. Som ett resultat av detta så blir sömnen inte blir riktigt som den borde och att dygnsrytmen inte riktigt är som den borde heller. För lite sömn på knasiga tider dessutom. Med resultatet att man får upplevelser utan dess like. Till exempel har jag fått se en finsk powerplayeffektivitet av sällan skådad art imorse innan jag tog mig i säng.

Eller som nu ikväll. Vi tittade, för skojs skull, på Norge - Schweiz i ishockeyn. En match som på pappret ser ut som en enkel historia för sjunderankade Schweiz mot våra snälla grannar i väst. Så blev det inte, de vann visserligen efter förlängning men vilken match sen. Vilken action och dramatik, och norrmännen som tog igen underläge efter underläge. OS är fantastiskt.

Och sen knallen. Hellner vinner, Angerer tvåa och Olsson trea i Skiathlontävlingen. Underbart. Det ultimata resultatet för min del. Grattis Sverige, och ett grattis även till Tyskland och Angerer som än en gång visat vilken bra skidåkare han är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0