Gitarren...

... drömmen om en högre värld. Symbolen för att skolka.

Riktigt så rebellisk har jag nog aldrig varit. Men nästan. Gitarren är ett instrument (och ifall jag inte har chockat ihjäl er just nu så tänkte jag fortsätta i samma anda) med sex strängar som man spelar på och frambringar ljud. Strängarnas vibrationer skapar resonans i lådan vilket skapar välljud. Förutsatt att den är rättstämd och den som spelar vet vad han sysslar med alltså.

Jag började spela för sisådär sex-sju år sedan, och ända sedan jag lärde mig takten till House of the Rising Sun med större möda och besvär än jag trodde var möjligt, så har den också varit en stor del av mitt liv. Jag ville lära mig spela, och gjorde så ganska snabbt också. Det är inte lätt att spela när man har en totalt usel koordination och dessutom saknar något skrytsam fingerfärdighet, men jag gav mig fan på att lära mig det ändå. Och idag är jag väl helt okej också.

Funderar på att börjar skriva lite musik på riktigt. Inte bara några tafatta försök, utan verkligen försöka göra ett album. I singer-songwriter stil. Ska försöka göra det på riktigt och inte bara ge upp på en gång. Får väl se hur det går. Känns inte som att jag har något att skriva om, men det kanske kommer på vägen. För egentligen har jag ju saker jag vill få sagda. Har bara *host* smärre problem att uttrycka dem. På ett korrekt sätt. Så att det låter som det jag vill ha sagt. Nåja, vi får väl se hur det går. Några eventuella resultat kanske tillochmed hamnar här.

Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0