For once I wanna be the car-crash

Lämnar studentstaden och Luthagen med Afasi & Filthy i högtalarna. Passande då de är just därifrån. Jag trampar över allt som står i min väg... om ändå SJ kunde säga att de gjorde det också. En timmes försening får dock ses som en stor seger för mig, och inte ens i närheten av något misslyckande när allt kommer till kritan. Andra har haft det jobbigare de senaste dagarna. SJ förtjänar lite kritik. Kommer fram i Köping och ser att det, på gräsmattan utanför huset där det normalt är.. platt... gräs... ja en gräsmatta helt enkelt, nu är ett snöberg som är minst två meter högt. Läskigt. Ska nog ta kort på det imorgon när det är ljust ute. Värt att minnas. Året när snön föll, eller något i den stilen.

Det är fascinerande att man kan stänga av väckarklockor utan att minnas att de ens har ringt. Ingen snooze-variant heller utan helt avstängd var den när jag vaknar tre timmar senare och visste att det var lite smått bråttom. Det slutade med att jag kom hem kvart i nio istället för det planerade "på eftermiddagen". Det, och faktumet att SJ:s sida tydligen beslöt sig för att inte låta mig boka någon biljett. Något som i slutändan inte hade behövts, då de inte ens kollade efter den. Hurra!

Förresten så har jag en liten fundering angående det där med att lyssna på musik medan man reser. Att jag inte brister ut i stämsång till Coldplay eller Mumford & Sons när jag sitter på ett tåg är ganska klart. Men på perrongen, vågar man sjunga några toner? Jag har väldigt svårt att låta bli när jag står där och hör musiken. Och jag vet ju att det inte låter illa heller.

Så, vad säger ni? Är det okej?

Kommentarer
Postat av: Jenni



Aj aj tittar du matchen? 1-0 till Usa efter 3 minuter... ajks



Hålla tummar och tassar att detta ska gå vägen

2010-02-26 @ 21:14:09
URL: http://fjallraeven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0