Avjetjkin

*klockan är 06:00, väckarklockan ringer*

Tanke 1: Jag tänker då fan aldrig jobba 7-16 i hela mitt liv.
Tanke 2: Var det verkligen nödvändigt att vara vaken den där sista halvtimmen igår?
Tanke 3: Det är fan hockey på TV. Nu kör vi!

Om det är friskt att gå upp klockan 6 på morgonen, innan solen gått upp, för att se Ryssland spela mot Slovakien i OS låter jag vara osagt. Att matchen hittills inte riktigt varit bra nog för att vara värt det är kanske beklagligt, men det är ju risken man får ta när man gör sådana galenskaper. Ryssland spelar inte övertygande och Slovakien ser trötta ut efter förlusten mot Tjeckerna igår. Enligt kommentatorerna, och bildbevis i den första periodpausen, så bjöd Schweizarna upp till dans mot Kanada tidigare inatt. Kanada vann på straffar efter att Plüss missat sin. Crosby avgjorde, inte för att det tas upp i några målskyttssiffror, men kan vara värt att notera ändå. En Crosby som går mål för Kanada. Kom ihåg det.

Försöker inte tänka på faktumet att jag om 20 minuter måste bege mig genom något snöstormsliknande till skolan för en uttalsövning. Varför i hela fridens namn lägga den klockan 8 på morgonen. Orken att ta sig upp i tid för något sånt en fredag är egentligen obefintlig, men med tanke på att det är det mest meningsfulla jag gör så att inte närvara är inte försvarbart på något sätt. Så jag antar att jag får mota snöstormen för att sitta med ett headset på huvudet och långsamt säga "un bon vin blanc" 20 gånger om. Öh boh väh blah. Bla bla bla.

Vill bara påpeka att kontaktlinser som inte gör som man vill är bland det värre som existerar på vår jord. Ni som inte har linser eller glasögon: Grattis! Ni som har det; ni vet vad jag talar om. Just nu ser jag suddigt efter varje blinkning. Får väl skylla på trötthet kanske. Kanske.

Jävla snö..

Ikväll taggar vi JD & Coke, och inflyttningsfest. Kommer nog vara en del folk här. Trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0