All you need is just a little patience

Det är jobbigt att leta fram sångtexter inifrån. I alla fall om de ska vara äkta, och röra andra sådär i ryggraden som bara riktigt bra texter kan göra. Inte jobbiga att få fram ur huvudet, nej det finns tillräckligt med såna minnen att ta fram för att skriva sånger resten av livet redan. Däremot är det svårt, för man väcker i viss mån känslorna som var inblandade i minnet. Man återväcker en del av sig själv som man lämnat bakom sig själv för länge sedan.

En kväll i gott sällskap med en vän av det äldsta slaget och en lite yngre men inte desto trots väldigt bra vän är till ända. Och vi har pratat minnen. Ni vet, det var alltid mycket bättre förr, blandat med jag hoppas att det blir bättre i framtiden och en gnutta fan vad allt suger just nu för att komma åt den lite mer exotiska touchen. Känns lite lustigt att folk känner likadant. Även om jag kanske inte ens instämmer med det, men när man sitter där så är det så man säger ändå.

I alla fall så kan jag inte sluta fundera på när det ska löna sig att vara snäll. Kalla det idioti, men att ständigt se hur det går bra för människor som är idioter rakt ut, och inte följa dem i deras spår är stundtals svårt. Vad får mig att tro på att det finns någon slags belöning för oss som orkar vara "goda"? Det gör det med säkerhet inte, och hittills i livet så har det väl knappast lönat sig nämnvärt.

Tålamod är en dygd.

Kommentarer
Postat av: fariahn

så du skriver musik?? :D

2010-03-05 @ 22:51:15
URL: http://fariahn.wordpress.com
Postat av: Fishär

Jag försöker i alla fall. Inget anmärkningsvärt eller värt att hänga upp i någon julgran än så länge. Men i framtiden kanske. Eller om min musikskaparnerv skulle återupplivas på något sätt. Vi får väl se.

2010-03-06 @ 01:14:47
URL: http://fishaer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0