Poefisk

Skulle skriva en blogg egentligen. Men resultatet kommer nedan.

Ibland funderar jag alldeles för mycket.
Ibland sviktar jag för det inre trycket.
Ibland känns det som rena konststycket,
att inte falla för det senaste nycket.

Ibland undrar jag vad som är lycka.
Ibland oroar jag mig för vad andra ska tycka.
Ibland är jag rädd för att någon ska rycka,
bort det objekt jag är gjord för att smycka.

Ibland är jag långt ifrån mitt bästa skick.
Ibland tror jag att alla kan ett bättre trick.
Ibland känns det som att det behövs en mick,
för att kunna uppleva en bättre kick.

Ibland förnimmer jag livet som verkligt skönt.
Ibland när solen skiner starkt, gräset är grönt.
Ibland när inte ens de nyaste rön det har rönt,
känns livet jag lever mer än bara lite lönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0