Tramstransonering

Om nu någon faktiskt saknar det jag skriver, så ska jag inte vara den som undanhåller er från mina långa meningar med ett överflöd av såväl komplicerade ord som kommatecken. Har senaste veckan befunnit mig i någon slags tramstrans. Skulle plugga, vilket resulterade i någon form av ångest för att jag inte pluggade i slutändan. Men mest feelgood har det varit. Fruktansvärt mycket feelgood. Och precis som så många andra så kan jag ju inte skriva när jag mår bra. För då har jag inget att klaga på, och det är ju ändå det som jag är bäst på.

Hösten ser, ironiskt nog, ljus ut. Fast det går mot mörkare tider så är jag förväntansfull, glad och kanske tillochmed en smula nervös. För vad? Ptja. Det kanske vi låter vara osagt ett tag till. Men glad är jag i alla fall. Ibland tillochmed väldigt glad. Fast jag skrev omtenta igår och inte alls är säker på att ha klarat den. Det fixar sig, det gör det alltid. Men det blir aldrig riktigt som man tänkt sig.

Nu väntar en veckas semester innan nollningen drar igång och skolan börjar sen nån gång också. Ska faktiskt bli roligt att läsa franska en termin till, fast det inte alls är min grej egentligen. Vet inte hur jag tänkte med det från början, men jag antar att missta sig är en del av mänskligheten. Vad jag ska läsa som huvudområde istället? Ingen aning. Vi lär väl märka. En termin franska står i alla fall högst på schemat.
Hurra!

Kommentarer
Postat av: Jenni

En termin franska.. på Uni? ^^ Spännande. Bara språket eller kulturen oxå?

2010-08-20 @ 06:41:03
URL: http://idontdolove.blogspot.com
Postat av: Fishär

Franska B på Uppsala Uni - ja. Läste ju A-kursen i våras så.

2010-08-20 @ 13:28:25
URL: http://fishaer.blogg.se/
Postat av: Boris

Tramstrans! Genialiskt! Och jag undrade just när du skulle skriva nåt igen.

2010-08-21 @ 15:53:47
URL: http://hemigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0