Ofisk

De nya språkvetarna har nu fått en ganska behaglig introduktion av Uppsala. Det har varit fruktansvärt roligt, och även om det ett tag kändes som att de var lite mer försiktiga än vi hade varit så visade det sig idag att alla farhågor var så felaktiga de bara kunde bli. Det här var galet kul, tyckte de. Och eftersom de tyckte det, så blev det förstås väldigt, väldigt roligt för oss också. Poängjakter där det klappades transvestiter, badades i Fyrisån och gjordes slut med människor man inte kände. Underbara sysslor.

Nu är det dock slut på det, och snart nalkas studier. Allvarligt värre, kan tyckas, men om bara motivationen fortsätter att infinna sig på detta underbara sätt så kommer det nog gå bra. Det hoppas jag, vill jag, och tror jag också. För det är ju rent av fantastiskt hur underbart livet är. Rent ut sagt. Såhär bra har jag nog aldrig mått. Det tål att påpekas.

En lägenhet som är sprängfylld med ofriska individer skulle kunna resultera i ofrisk fisk, men det tror jag inte. Mitt immunförsvar är bättre än så. Och imorgon är det fotboll hela dagen. Behövs lite vila efter detta upptåg!

Vad gör vi? Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0