Fiskfighting

Har tänkt en del senaste tiden, vilket inte alls är ovanligt för att vara jag. Det är liksom lite så jag är funtad. Jag tänker, alltså finns jag. Skulle jag sluta tänka så skulle jag nog säkerligen inte sluta existera, mer än i en högst abstrakt aspekt av hela existensen. Men just den betydelsen är väl ganska betydelsefull på det sättet. Vad är en människa utan livet? Ett dött ting, som inte skiljer sig nämnvärt rent fysiskt från något inanimat, ickelevande. Vart tar livet vägen när man dör? Ingen aning. Skulle dock gärna vilja ha ett vettigt svar på det, som är baserat på fakta. Så om ni sitter på något så varsågoda.

I alla fall så kom jag fram till att jag kände som att jag inte hade något mer att skriva om. Som att alla tankar redan var tänkta och nedskriva på den här bloggen. Det är naturligvis lika sant som jorden är platt, med andra ord inte alls. Bara för att jag har tänkt en tanke för mig själv betyder ju inte det att den är uttjatad för er. Men så tror jag såklart att det är, och därför slutar det med att jag inte skriver något alls. Fånigt av mig. Ska försöka bättra mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0