Lire quelque chose s'il vous plaît

Imorse började med att misslyckas. Eller ja, tekniskt sett så tog jag en dusch och bryggde kaffe först, men det lät mer dramatiskt så jag vidhåller att jag misslyckades först. Satt där och drack morgonkaffet och beslutade mig för att jag var för trött för skolan. Hoppade över frukosten och lade mig i sängen igen och nu kommer det stora misslyckandet. Trots att jag ansåg mig vara för trött för skolan kunde jag inte förmå mig att somna om. Så jag sket i skolan (om man ska vara petig) men gjorde inget vettigt, som att sova, istället utan bara... fanns till. Fail.

Sen har dagen handlat om att läsa bok. Åh, dessa ljuvliga, underbara, långa, episka böcker vi ska läsa i franskakurserna. Jag hatar dem av hela mitt hjärta. Verkligen. Om de inte handlar om existentialism eller det absurda så är det känslodravel å det grövsta, gamla gubbar som försöker göra sin familj arvlösa eller ett potpurri av ingenting. Ska man se det positivt så förstår jag ju grymt mycket mer franska nu än jag gjorde för några månader sedan. Kan väl nästan säga att jag skulle klara mig när det kommer till läsa-delen. Men det tar sån fruktansvärd tid. Och sen en bok i veckan också. Vilket jävla tempo.

Nej, usch. Nu låter jag bitter. Är ju trots allt klar med min bok tills imorgon, och sen återstår bara en enda. Sen är jag klar med den delen av kursen i alla fall. Och snart är det helg. Undra vad som ska bakas på lördag då!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0