Jei sir int' nö

Nu börjar jag bli lite förtvivlad på allt vad Posten heter. Beställde linser förra onsdagen, alltså mer än en vecka sedan. De har fortfarande inte kommit fram. Har gjort en reklamation till posten, samt frågat på postens utlämningsställe, och de kunde såklart inte hjälpa mig. Paketet var försvunnet någonstans mellan Tomteboda och Uppsala. Lensway underrättades, och de kunde inte heller hjälpa mig. Så jag tänkte, där jag gick med mina glasögon som är för svaga för att jag ska se någonting egentligen, att det kanske var bäst att beställa nya linser. Så att man har lagom till helgen.

Jag beställde dem och de skickades iväg igår. Om man ser historiskt har det aldrig någonsin tagit mer än en dag för linserna att komma fram. Aldrig. Och då har jag varit stamkund på Lensway i flera år nu. Men kom det några linser med posten idag? Nej. Kommer de inte fram på måndag så blir jag arg på riktigt. Inte nog med att jag faktiskt har betalat för den första uppsättningen redan, men vad händer om den andra försvinner och fakturans datum hinner gå ut?

Som sagt, jag är lite mindre glad på Posten just nu. Lite... mindre... glad. Och dessutom redigt jävla less på att inte känna igen ett ansikte på 20 meters håll för att allt blir suddigt. Visst, jag klarar mig. Men jag ser ju inte bra. Jag vill se bra igen. Även om mina ögon antagligen jublar över att inte behöva pillas på vareviga dag. Nåja. Vi hoppas på måndag, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Kommentarer
Postat av: NuYu

Hände mig en gång, att posten tappade bort något, något kul antagligen. Hade letat efter det där spelet en mindre evighet, och sedan när man ska få hem det, så komemr det aldrig. Surt värre. Enda positiva att jag fick tillbaka pengarna, trots att det var genom en säljare på tradera. Sedan dess har jag itne sett spelet någonstans. :(



Men hallå, borde inte du få pengarna tillbaka också? Eller, du kanske inte betalat de ännu? För man kan ju inte betalat för något man inte fått.

2010-04-17 @ 20:36:41
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0