En kaka, på en torsdag?

Okej, det kanske var lite elakt att slänga iväg en blogg på tyska sådär utan förvarning. Men texten är underbart vacker och på många sätt så sann att den nästan är läskig. Glück - Lycka är annars något som kan beskriva dagen ganska bra, trots att den började med ofrivillig sovmorgon och ett snöoväder som inte verkade vilja ge upp.

På något sätt var jag glad idag. Och så fick jag en massa gjort, både plugg och andra saker. Bakade mitt livs första Pollykaka och jag kan berätta för er att den knappast är nyttig på en fläck, men det rör mig inte i ryggen. Sen lagade jag käk till alla här i lägenheten och det blev välkomnat med nästan öppna armar tror jag. Och sen en massa plugg på det. Ja, kanske inte låter som en bra dag men det är det. Och jag liksom fortsätter förneka att jag har tenta på tisdag. Att det känns bra är bara något som gör mig ännu mer orolig, det ska inte kännas bra inför en tenta. Det är fel!

Nåja, nu blir det ett par låtar med Gyllene Tider och sen är det nog dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0