Tuesdays, but not at Snerikes

Snålblåst, en och annan regndroppe som faller ner på asfalten. Brist av värme och en känsla av snart kommande spöregn som kommer göra både mig och mina kläder helt genomblöta. Träden runt mig blir mer färggranna än jag visste att de kunde vara, och gräset ser inte alls lika levande ut som det gjorde för bara en månad sedan. Asfalten är redan mörk av regnet, och himlen har inte varit blå på ett par dagar. Det är nog höst på riktigt nu.

Jag, iklädd en tröja modell tunnare och världens gosigaste halsduk begav mig ut på en vandring i detta grå och tråkiga väder. Men inte gnällde jag. Gåendes i rask takt helt utan mål och dessutom ackompanjerad av världens bästa Mark Knopfler avnjöt jag vädret precis som det var. Hösten är saknad ändå, och att sommaren är över är visserligen ganska beklagligt, men en riktigt skön vinter skulle inte alls vara fel. En vit vinter, med alldeles lagom mycket snö. Men det är ju bara önskemål.
Världens gosigaste sjal
And I can't do a love song like the way it's meant to be.

Mark Knopfler, denna gud i människogestalt ackompanjerade mig alltså. Både genom sin sång, och sitt ädla gitarrspel. Perfekt musik för en dag som denna. Glada och ledsna låtar i en symbios där bara det bästa är bra nog. Tror jag gick oavbrutet i en timme. Bara gick. Bort förbi kyrkogården, ner på stan, korsade stan och gick runt och längs ån en bit. Sen hem igen. Helt underbart avslappnande.

Idag hade vi en grotesk föreläsning om datorlingvistik. Inget jag tänker syssla med i alla fall, det är något som är mer än säkert. Herregud så vilsen jag kände mig bland tjat om sökmotorer och algoritmer för att lista ut ordklasser med hjälp av datorer. Har nog aldrig gäspat så mycket på en föreläsning. Hoppas det inte blir alltförmycket om det på provet, det skulle inte alls vara roligt känner jag.

Imorgon är vi lediga, och då ska gymkortet utnyttjas för första gången, och jag ska skriva klart hemtentan helt. Vad som händer mer? Ingen aning, antagligen inte alltförmycket. Sova ut lite tänkte jag i alla fall göra. Eller ja, försöka göra det. Brukar i alla fall betyda att jag somnar alldeles för sent p.g.a. nån liten händelse. Nåja. Ska göra ett ärligt försök, för jag känner mig trött idag. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0