Aprés le Reccegasque

Det är lite intressant det här. Klockan är tjugo i tre och jag har inte gjort något vettigt alls än, men det är ingen som gnäller på mig för det. Skönt må jag säga. Dessutom kan jag alltid välja själv vad jag vill äta och när jag vill äta det, även det måste ses som oerhört skönt. Det var de bra sidorna med att bo "själv". Tekniskt sett är det fortfarande inte själv, jag vet, då jag bor i en korridor med fyra andra, men samma som att bo hemma är det inte alls. Det är något annorlunda över hela känslan. Ingen som kommer och kikar till en ifall man skulle sova längre än till halv tolv; något jag inte alls saknar, än. Ingen som lagar all mat åt en, så att man inte behöver bry sig om det; saknar väl lite halvt måste jag erkänna. Men framförallt - ingen som bryr sig. Och ingen som SKA bry sig heller.

Okej, det kanske låter barnsligt, vekt eller sorgligt, men det är ju lite så det känns. Visst, det kanske dyker upp en fråga i stil med "Och hur mår du idag?" men det är ingen som liksom... äh. Det går inte att förklara. Skulle jag bli sjuk hemma-hemma skulle det liksom inte vara något snack om att någon skulle ställa upp och ta hand om mig, lite som det barn jag inte längre är. Något som inte är fallet nu, nu får jag klara mig själv. Omställning på hög nivå, och även om det har gått helt galant (kom inte och påstå något annat!) hittills så är det ändå en del vanesaker som måste nötas in. Apropå vanesaker ja. Måste boka tvättid snarast. Roooligt att tvätta! Hurra!

Igår var det reccegask. Trevlig tillställning må jag säga, och även om huvudvärken på Norrlands efter släppet var onådigt pådrängande så kändes det som en ganska lyckad kväll. Sällskapet vid bordet var långt över förväntan och själva sittningen blev väldans trevlig, med sång, skitsnack och god mat. Dessutom en hel del alkohol också, men det är så det ska vara antar jag. Synd att jag tackade nej till efterfesten i gott sällskap nere på Flogsta, men det blev så på grund av huvudvärken, annars hade jag helt klart följt med!

Nu ska jag ta tag i dagen och duscha och fixa lite käk. Är allmänt godissugen idag också, så det lär nog bli något sånt också.

Saker du gjort och ärligt kan säga att du skulle göra om.
Jag minns nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0