Voilá, in view a humble vaudevillian veteran.

Igår var det Halloweenparty. Intressant det där.



Eftersom Sverige verkar sakna någon som helst möjlighet att skaffa fram en Guy Fawkes-mask så snabbt som det hade behövts fick jag improvisera lite. En felaktig hatt, och ansiktsmålning. Känns som att sminket blev ganska okej ändå, och mina kläder klarade sig ganska bra utan fläckar. Tror inte att jag smetade ner just någonting hos Rebecka med ansiktet heller. Med undantag för Davids kavaj, men det var faktiskt han som gick in i mig, och det kan jag ju knappast rå för.

Kvällen blev trevlig, och alla fick faktiskt plats inne i den lilla lägenheten. Visst var ljudnivån stundtals väldigt hög, men det kändes ändå mysigt rakt igenom, och de flesta hade faktiskt en riktigt bra utklädnad också. Bäst var nog utan tvekan Jacobs, eller borde man säga Jasmines? Att klä ut sig till tjej är väl en sak, men att, för den skullen raka både bröst och ben är heroiskt. Och sminkningen och klädvalet var helt otroligt passande. Jag tror att han, av fullare människor än jag, utanför någon nattklubb lätt hade kunnat få oanständiga förslag. Ifall han nu var ute efter det!

Nåja, en riktigt lyckad fest i alla fall. Och idag är det tvätta/städa/slöa som står på schemat. Ska faktiskt springa ner till tvättstugan en sväng till nu tänkte jag. Dags att slänga in allt i torktumlaren! Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0