Rastlos

Sitter hemma i Köping för andra helgen i rad och är rastlös värre. Något fruktansvärt rastlös tillochmed, men jag har ingen aning om varför. Var iväg ner på stan och sade hej till Sara, tråkade på Hemtex och åt på Culinaren med typ det som betydde mest för några år sedan. Gott var det också. Men nu tänkte jag sätta mig och plugga; och jag försökte verkligen också. Läste tio sidor i en lingvistikartikel vi ska ha ett seminarium om sen, men när det började tjatas om korpora och språkanvänding i kontrast till vad som stod i nån SUSANNA-korpus så tappade jag bort mig själv i tankar på att ta fram elgitarren. Sagt och gjort.

Sitter och spelar i tre minuter och tröttnar igen. Vill göra något annat, men har ingen aning om vad. Roligt. Ingen lust att spela gitarr, ingen lust att sjunga, och verkligen ingen lust att plugga. Vad gör man då? Ptja, antar att man pluggar ändå.



Ron Pope har allt som krävs för att bli något riktigt stort. Kom ihåg var ni hörde det först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0