Måndagmorgon Blues

Så steg man upp med tuppen för första gången på länge. Väldigt länge. Eller i alla fall några månader. Vaknade, mer eller mindre levande, tjugo över sex och slängde in mig själv i duschen. Måste ha sett ut lite som när Edward Norton pucklar på sig själv i Fight Club. Frukost och sen tåg hit till Uppsala. Läste lingvistikartikel på vägen. Kändes sjukt skönt att få något produktivt gjort på en annars totalt IQ-befriad resa. Fast ifall jag verkligen lärde mig något kan nog diskuteras. Förutom faktumet att en viss Sampson tycker att gränsen mellan vad som är grammatiskt korrekt och felaktigt ibland är ganska svår att dra.

Varför går jag upp tidigt en morgon i Köping för att ta tågot till Uppsala när jag lika gärna kunde gjort detsamma igår? Nja, bakfulla chaufförer, fotboll på TV och den obligatoriska kebabpizzan såg till att det blev en aning för sent för att åka hem igår, och ännu en natt hemma var minst sagt skönt. Får se när det blir nästa gång, kan nog kanske ta ett lite längre tag på riktigt den här gången.

Snart är det dags för skola, och jag har varit vaken i tre timmar redan. Vanligtvis brukar jag gå upp nu. Lite skillnad faktiskt, men omväxling förnöjer. Sägs det ju.

Hoppade av bussen här i Uppsala och plötsligt så dök Dire Straits upp i hörlurarna.

Here I am again in this mean old town, and I'm so far away from you.

Inga kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men om du åkte till Uppsala i måndags... vem fan va de som rånade Skinngubben??

2009-10-28 @ 22:42:59
Postat av: Fischer

Lite mystik har ingen dött av! ;-)

2009-10-28 @ 23:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0