Helg, tentamen och födelsedag - check

Helg igen. Den andra raka som tillbringades i Köping - en annan del av. Visserligen så tillbringades fredagkvällen och den första halvan av lördagen mellan Julita och Vingåker mitt ute i ingenstans. På Hjälmargården. Det var konfirmationsläger, och trots att en våg av skepsis kanske flyter genom era sinnen när ni läser det, så var det faktiskt väldigt underhållande. Fick träffa en himla massa gamla och mindre gamla vänner, fick spela gitarr och sjunga inför folk och dessutom få beröm för det. Det är inte alltid man har sån tur. Tack för ett roligt läger! :-)

Efter det var det dags för lördagkväll, som blev hockeykväll hos mig. NHL i Globen (eller Ericsson Globe som den nu officiellt heter) måste ju helt klart avnjutas, och det blev jag, Patrik och en alldeles fruktansvärt väldigt bakfull Jesper som tittade, och var alldeles onyttiga för den förmångte gången. Men roligt, det var det, precis som alltid. Lördagkvällen avslutades ganska tidigt, då dagen hade börjat för tidigt efter alldeles för lite sömn. En inte alltför lyckad kombination alla gånger. Speciellt inte då man dagen innan hade haft sin första tentamen på universitetsnivå. Detta dessutom direkt på morgonen. Nåväl, det gick väl skapligt. Hoppas på ett säkert G, men är fortfarande en smula tvekande. I did fuck things up a little here and there. Men med ett bra betyg på hemtentamen så ska det nog fixa sig!

Söndagen blev en sovautdag tills Patrik, som hade jobbat färdig redan vid klockan tio, ringde och väckte en och berättade att han tamigtusan skulle somna ifall han inte hittade på något. Sovit 45 minuter hade han gjort. Imponerande lite. En trött Patrik och jag kikade sen på Män som hatar Kvinnor och blev båda mycket positivt överraskade! Alltid roligt med sånt! Dagen avslutades med en alltid lika trevlig nattpromenad, efter att vi sett en av de sjukare fotbollsmatcherna den senaste tiden. Sevilla - Real Madrid.

Och igår (läs idag men dagen som var igår rent tekniskt) så var det Marcus 18-årsdag. Patrik och jag åkte till MediaMarkt i Västerås och inhandlade några kanonfilmer. Bland annat Conan! Vi fick tårta och fika, och kaffe! Dagen förflöt problemfritt och jag skjutsades hem igen till Uppsala av en trött Jesper och en dödstrött Patrik. Under bilfärdens gång kikade vi bränsleförbrukningen på den halvnya 9-5an. 8,3 liter/100 km. Patrik utbrister:

- Det där betyder ju att bilen drar åtta komma tre liter per tio mil!

Jag och Jesper svarar:

- Ja, det står ju där?

Patrik fortsätter:

- Fattar ni grabbar, det betyder att den drar åtta komma tre liter per 100 kilometer. Det står där!

Jag ställer ironiskt frågan:

- Vad drar den då på en mil? Tre liter?

Jeppe skrattar och instämmer (- Japp, tre liter måste det vara!), men Patrik tar fram sin iPhone och börjar skriva frenetiskt, varpå han lite självföraktligt utbrister:

- Det betyder alltså att den drar 0,83 liter milen... men... är jag helt jävla dum i huvudet eller? Det var ju bara att flytta kommat. Men alltså...

Jag, Jesper och Patrik dör av skratt.

Dagens toppfem:
(Tänkte starta en ny trend där jag listar top-fem av det mesta. Lite inspirerat från rullen High-Fidelity. Detta kommer göra att jag även på dagar där jag inte har något att skriva kan skriva något. Bättre än ingenting.)

Toppfem med att komma hem till hemstaden.

5. Köpingskebaben som banne mig måste vara top-10 i landet.
4. Sin riktiga säng, som trots att den nästan är densamma som den jag har här, känns oändligt mycket skönare.
3. Ordentligt med TV-kanaler, och inte bara 1,2,4,6 som fallet är här.
2. Hemlagade maten som föräldrarna fixar. Lagad mat utan att behöva röra ett finger. Gud, så lätt man hade det förr.

...och på topp:

1. Kompisarna som ställer upp och tar sig tid att umgås när man kommer hem. Filmer i gott sällskap, sport och långa promenader. En överlägsen förstaplats.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0