Tentafredag

Korridorsgrannen bakar mjuk pepparkaka i köket just nu. En underbar doft sprider sig genom rummet. Gott. Rummet bredvid har musik på. Partymusik av det gladare slaget. Mycket bas, och en allmänt glad och uppsluppen stämning. Skönt med torsdag, då ska man ju till stocken. Imorgon är det dock fredag. Inte vilken fredag som helst. Det blir inget nationsfestande ikväll för mig. Det blir snarare tentapluggande, av det desperata slaget. Så många saker som inte sitter tillräckligt bra än. Så många saker som är tvivelaktiga och inte glasklara i huvudet. Så många sidor som man sentomsider beslutat sig för att strunta i. Så mycket som känns tveksamt.

Men jag är inte orolig för att inte klara tentan. På något sätt kommer det funka, det är jag tämligen säker på. Att somna blir nog ett större stycke konst. Kommer nog inte vara pigg imorgon, men så ska det vara antar jag. Det är så det fungerar.

Ska bli så skönt att få tentan gjord, och sen kommer resten av helgen också gå i pluggandets tecken. Så går det när man skjuter upp allt till sista sekunden jämt. Kan ju inte påstå att jag är förvånad precis. Det är så jag fungerar helt enkelt. Nåja, nu ska jag inte finna fler ursäkter för att inte plugga in det sista. Önska mig lycka till; det kan nog behövas.

Buona sera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0