Förkyld

*somna somna somna somna somna somna, kom igen då, somna!*

Klockan sex imorse gav kroppen upp, av ren och skär utmattning. Klockan ringde tre timmar senare, och jag hade feber. Vilken underbar natt. Att ligga och hosta, frysa och inte kunna sova på grund av förkylning måste vara något av det värre man kan uppleva. Jag var således inte direkt sugen att gå på föreläsning imorse. Ändå gick jag upp, åt frukost och hela allt. Sen insåg jag att det inte höll. Jag var totalt trasig. Två alvedon och en halvtimme senare sov jag gott.

I tre timmar till, sen ringde klockan och det var dags att ge sig av till den obligatoriska föreläsningen; språklabben. Fick nog inte så mycket gjort, men själva faktumet att jag fick kryssa i närvarolistan var tillräckligt för att jag skulle vara nöjd med dagen. Kräv inga större mirakel från min sida idag. Sitter till exempel för tillfället och väntar på att alvedonen ska sluta verka. Får se hur mycket feber jag får sen. Förhoppningsvis är det dessutom bättre tills imorgon, då jag måste till skolan också. Ska plugga på ett projektarbete, och måste således i alla fall vara någorlunda vid medvetande. Önsketänkade, egentligen vet jag ju att jag kommer må ännu sämre än idag. I alla fall ifall det följer det vanliga mönstret. Borde vara frisk igen tills helgen.

Nu; varm o'boy. Tänk så gott det kan vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0