Äntligen uppdatering

Okej, först av allt... förlåt för brist av uppdateringar. Har haft annat för mig och har egentligen mycket annat att göra just nu också, men ni är väl värda en lite update i alla fall.

Helgen tillbringades i Köping, såsom så många andra helger i mitt liv hittills. Inget revolutionerande hände väl, förutom att Philip och Rakki firade sin kombinerade 40-årsdag (de blev 20.. var) och det var lite party. Så i söndags mådde jag nog precis som jag förtjänade. En ganska slö dag, med hemresa hit och allmänt mycket sängliggande blev resultatet, och det kändes bra. Hann även med att se en period av den där jävla hockeyn, som en svensk säkert hade uttryckt det efter gårdagens match. Sju - noll. Jag säger då det. Sällan har ett svenskt landslag blivit så utspelat efter noter. Vilka noter? Kanske finsk tango. Antagligen finsk tango.

Förresten ganska fascinerande att de länder som främst förknippas med tango är Brasilien och... Finland. Vad hände där? Ville de kanske piffa upp vardagen med lite melankolisk musik och ryckiga rörelser och på så vis påstå sig ha ett mer världsvant leverne? Jag vet sannerligen inte, men finsk tango är ett epitet lika fastslaget som svensk sill. *ra ta-ta-ta* Och sill, det var ungefär vad de svenska hockeyspelarna var, ifall finnarna var de vanliga lejonen. Devalvering av kronorna. *fniss*

Vad gjordes mer i helgen? Jo just det. Patrik sa hej, likaså Jesper och Marcus där på ett hörn. Gick och lade mig för sent samtliga dagar samt hann med att plugga lite. Faktiskt. Var ganska chockad över att jag hade självdisciplin nog att sätta mig och plugga kasus i Köping. En fika var planerat nere på Latte, men det blev inte så på grund av försenade tåg. Usch och fy.

Just nu är jag mest hungrig. Jättehungrig vid närmre eftertanke. Sådär "nugårjagochfixarnåtatttuggapå"-hungrig. Så det är precis vad jag tänker göra, och efter det blir det nog lite mer plugg. För omväxlings skull. (Som om jag skulle gjort något annat sen klockan 10 imorse)

Smaklig måltid därute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0