Absolut... kanske

*host, host, host*

Idag blev, alldeles mot förmodan en väldigt icke-produktiv dag. Såsom så många innan dess, och ännu fler innan dess. Ja, jag tror ni förstår var jag vill komma. Jag borde börja plugga på riktigt snart, annars kommer den här kursen inte gå lika briljant som den första trots allt gjorde. Och ja, jag lyckades med att få VG trots det lilla e-mailmissödet som tydligen inträffade. Skönt med människor som visar förståelse och tror på en när man talar sanning. Verkligen.

Tog mig en väldigt oförtjänt sovmorgon idag och vaknade upp och kände mig misstänksamt seg. Jag tog det ju skrämmande lugnt igår, och borde således må bättre än då? Tydligen är det inte så enkelt. Seg kropp, värkande huvud, täppt näsa och hosta. Hela paketet som krävs för att kunna kvalificera sig förkyld. Än så länge inget halsont, men om jag känner mig rätt kommer det komma imorgon också. Eller så är jag pigg och kry som aldrig förr. Mellanting? De existerar inte i denna värld.

Såg film ikväll. Sån där jättemanlig machoaction med en himla massa testosteron och en alldeles jättedeffad Arnold Schwarzenegger i huvudrollen som fullkomligt skriker ut sin ilskna... ilska. Eller inte. Såg Definitely Maybe; en romantisk komedi som tagen ur Hollywoods ickeskrämmande regelbok. En intressant story, icke desto trots, och en handfull riktigt sympatiska karaktärer. Inte så mycket motorolja och starköl precis, men en kväll som denna kändes det mer än välprioriterat att istället för något sånt satsa på att bli frisk(are). Så en varm filt, lite choklad och sen filmen till det. Bäddat för succé. Och ifall den verkligen gjorde mig friskare vågar jag inte ens sia om, men att den var värd att se, det råder det föga tvivel om.

Operation bli frisk har därför nu inletts, och den ska se till att jag vaknar pigg (nåja, vi ska väl inte önska oss mirakel på en gång) eller åtminstone levande imorgon och dessutom orkar ta mig till skolan. För det känns som om just detta vore en väldigt bra idé!

Härnäst på agendan: Sova.

Godnatt.

The way you take the simplest statement and then you twist it with a completely negative connotation. It's really, actually, impressive.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0