Voff

Vädret överraskar med minst 20 grader och strålande sol. Så skönt att se alla skina upp som blommor under solen. Jobbet blir så mycket behagligare så fort vädret är bra. Solen fungerar nog lite på oss såsom den gör på blommor. Vi växer och blir större, om inte på riktigt, så i alla fall i psyket. Och sen är ju värmen något underbart. Med tillräckligt mycket vatten att tillgå så är solen underbar. Nothing short of wonderful. Nu ska jag inte gnälla på att det blir för varmt, som man så lätt gör när tillfälle ges, utan bara ge mig hän för solen som skiner.

Voff, voff, voff...

Sömnen inatt blev dock lite sargad. Känner ni igen i situationen där man ligger och tänker "Jag måste somna snart, annars kommer jag inte orka upp imorgon." När det väl har gått så långt och man har börjat tänka i de banorna, så är det lika bra att gå upp och göra något annat en stund, för då går det inte att somna. Vid tresnåret inatt tror jag att jag somnade, kanske. Lite halvt. För att senare störas såväl av att solen sken som att hunden i huset bredvid skällde som jag vet inte vad. Sömn överskattat? Skulle inte tro det, är lagom trött och seg idag.

Hemkommen efter en kort arbetsdag som förflöt utan komplikationer i alla fall. Nu vet jag inte vad som står på schemat alls. Har lust att gå ut och åka inlines, men själv är det ungefär lika roligt som att gunga själv. Med andra ord, smått värdelöst. Får väl se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0