U23D

Är det en ny R2D2? Nej, det är en konsert i 3D, projicerad med en projektor värdesatt till satta 650 000 kronor fördelade på en vikt av 100 kg. Den bar jag ner för en trappa, ackompanjerad av tre andra förstås, men glatta tanken på att man bar på en halv miljon var faktiskt lite skrämmande. Insiktsfullt skulle idioter säkert kalla det, för det enda jag fick insikt i var hur skakis man kan bli av att bära en tung sak ner för en trappa.

 And it's you when I look in the mirror
 And it's you when I don't pick up the phone
 Sometimes you can't make it on your own


Konserten då? Ptja, jag satt och rös nästan konstant, och det blev ju inte sämre av att ljudet var kristallklart och projektorn projicerade efter sin förmåga. Dubbel full-HD låter mäktigt, men är mäktigare på riktigt. Dessutom i 3D, något jag var en gnutta kritisk emot. Vad skulle man ha för nytta av det? Det användes visserligen sparsamt, men när man väl såg i 3D så blev det lite av en "wowupplevelse". Att sen U2 är kungliga, och att jag ska se dem senare i sommar gör ju detta till en perfekt uppvärmning.

Gråtvarning på Where the streets have no name, One och With our without you. Mäktigt, stort, vackert, briljant, makalöst! Majestätiskt. Men det märktes att det var en speciell kväll i Buenos Aires, en speciell kväll även för Bono och Edge, de verkade tagna av hundratusentalet fans som hade kommit till den argentinska huvudstaden den kvällen.



Is it getting better,
or do you feel the same?
Will it make it easier on you now,
you got someone to blame.
...
Too late
Tonight
To drag the past out into the light.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0