Shine

Yes. Yes Man var nästan ännu roligare andra gången man såg den. Det finns en viss charm med att se en film tillsammans med någon som inte sett den. Eftersom jag i all min envishet tror att jag är en människokännare av stora mått, eller nej, jag hoppas att jag är det snarare. Men i alla fall, därför så brukar jag sitta och kika reaktionen på vännerna under scener där jag själv plågades inombords. Ni vet såna där "Nu skäms jag tillräckligt för skådespelaren, mig själv och resten av biosalongen"-scener där man helst vill försvinna för all framtid. Carrey är ju världsbäst på precis det, vilket märks.

Cause I'm in love with an Uptown Girl... *fniss*

Sitter, helt oprovocerat och lyssnar på Westlife. Det måste finnas något fel i min hjärna som inte går att lokalisera, men ändå finns där. Jag far ut på musikaliska sidosteg som är större än Mr. Armstrongs första steg på månen. Ni vet litet steg för mig, men gigantiskt steg för mänskligheten och allt det där dravlet. Ibland får jag för mig att musik, som vanligtvis är ungefär lika omtyckt som pollen eller vårförkylningar, är kanonbra. Sen lyssnar jag förstås ett par låtar och märker, till min förvåning, att musiken egentligen inte alls var bra. Men ändå. Detta gör mig till en allätare av sällan skådad art. Nåt ska man ju kunna skryta om i alla fall.

Undra var nästa steg tar mig på min resa? Polsk polka? Vi får se.

En fråga ska väl försöka besvaras också. Ställde nämligen en fråga på MSN idag, och fick inget svar just nu. Därför vet jag att det knåpas på en blogg med svaret på frågan. Så vad är mitt svar på frågan "Ifall du fick förändra en sak i DITT liv, vad skulle det vara?" Har funderat lite på vad det skulle kunna tänkas vara. En enda sak? Jag kan peka ut en hel radda saker som jag för allt i världen inte skulle vilja byta ut och om du har tagit dig så här långt i bloggen är du förmodligen en av dessa saker.

Öh...

Nåväl, svar kommer en annan gång.. kanske.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0