Jay-Cee

Nästan på språng till jobbet. Nytt kort beställt, sprang en sväng förbi JC och handlade ett par jeans och en snygg skjorta. Pengar borta. Dessutom diskuterade jag hur i hela fridens namn man firar pingst med personalen på bolaget. Intressant att man kommer fram till att man redan för trettio år sedan söp då. Svensk högtid = ursäkt för att supa sig full. Nuförtiden, när annandagen inte ens är en ledig dag längre så är det ganska uppenbart att det inte firas alls. Letade på ett par annorlunda ölsorter i alla fall, kul med utökat sortiment!

På vägen hem, medan jag släpade på såväl kläder som dricka, så börjar en amnestysnubbe prata med mig. Han utgick från att jag var dum i huvudet och inte visste vad amnesty sysslar med, och försökte värva mig. Fastnade faktiskt några minuter och bevisade att jag då banne mig var lite samhällsintresserad ändå, men att amnesty inte var något för mig. Frågan är hur många gånger en sån där snubbe glatt tackar för diskussionen efter att man tackat nej till medlemsskap? Hans röst var i alla fall skrämmande manipulativ. Skulle tro att han övertalar ett par idag. Eller ja, det är jag nästan säker på.

Jobbet nästa! Slutar mot kvällningen. Vad som händer då får vi se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0